7 fantastiska månader idag :D <3

Idag är det min och babes dag så vi vaknade upp tillsammans vid 08 och låg och myste ett tag tills magen kände att den ville ha frukost så blev upp och äta finsk havregryns gröt till frukost :)
Så otroligt gott, finsk mat är mkt godare än svensk mat och mkt mer allergi anpassat också :)
Sen blev det kolla lite tv tills vi åkte upp till handen centrum och åt grekisk mat tillsammans och sen kollade vi lite inne på gallerix och sen rörde vi oss mot tågen...

 


Igår åkte jag och käraste in till södertälje vid lunchtiden och åt thai mat till lunch och sen gick vi runt på stan lite, vi gick till gallerix där babe köpte sin födelsedags present till mig och sen blev det en tur förbi systemet för och köpa nga öl tills när vi skulle basta :)
Sen vid 16 så hade vi bastu tid så vi bastade och babe tyckte det var sådär och sa att svennar klarar inte lika mkt värme som vi finnar gör men att han är så glad att han är ihop med en finska :P :)
Vi hade med oss finsk korv som är som en tradition ta med till bastun, det har varit så sen jag var luten för när jag brukade basta med mormor och morfar så hade vi alltid med oss finsk korv till bastun :)
Sen var bastu tiden slut så det blev middags dax vilket blev fläsk snitzel med pommes och sen kollade vi 2 wallander filmer tills vi blev trötta och gick och la oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0