Fria händer :D

Just nu i skrivandes stund håller man på tvätta för fullt andra maskinen igång och tre omgångar kvar och som babe säger varje gång man behöver tvätta:

Babe: Älskling?
Jag: Ja?
Babe: Vi måste tvätta
Jag: vadå då?
Babe: jag har inga kallingar
Jag: (smile) jag ska tvätta imorgon

Så låter det typ varje gång, så man vet alltid vad det handlar om när älsklingen min säger att vi måste tvätta, fast dock är det jag som tvättar varje gång för babe vet inte hur tvättmaskinen fungerar och dessutom jobbar han när det finns tvätttider, en är mellan 7-13.30 och andra är 13.30-20 så om babe skulle bott ensam så skulle han bara hunnit tvätta i 2½ tim :P
Mkt saker inplanerat idag, under tiden man tvättar och efter det ska jag städa lägenheten och sedan möblera om lite, fick fria händer av babe hur jag ville möblera fast han hade lite önskemål hur vi skulle kunna ha det och har en lagom bra tanke hur vi skulle kunna ha det blandat med babes önskemål :)
Sen ska jag unna mig ett varmt bad med ansiktsmask när man är ensam hemma, om man inte räknar med Samboka för då är man inte ensam hemma...
Fast han är ju lagom tyst av sig så han märks knappt tills han börjar jama att han börjar bli hungrig fast det brukar vara i samband med att älsklingen kommer hem :)
Om man har någon tid över innan babe kommer hem så ska jag kolla klart Sex and the City the movie som jag började kolla på i förrgår, kopierade en hel del filmer av brorsan som han hade så nu har jag och min käraste en hel del nya filmer att kolla på, lite blandat av vad jag gillar, vad han gillar och vad vi båda gillar tillsammans...
Kvällens middag har jag inte kommit fram till än vad det blir, får försöka komma på något gott...
Sen ikväll blir det kolla Family guy och Desperate housewifes med älsklingen...

Igår gjorde man grönsakspudding med korv, vilket blev ovanligt gott och väldigt uppskattat av babe :)
Jag och min mamma var och lämnade av brorsans hund Shakira i slussen till Elin för vi hade passat hunden eftersom det var monster jam i helgen...
Shakira är en pitbull rednose och hon var väldigt lekfull och envis, varje gång man gick ut med henne så skulle hon vara envisas med att gå dit hon kände fört men då hade man gått väldigt konstiga vägar :P
Nyfiken som attans var hon också och när det regnade så behagade hon inte gå ut men tillslut så gav hon upp och gick ut med tankarna att hon snart får gå in igen...

Helgen bestod av:

Fredags så mötte jag upp babes farmor Monika och hennes svägerska Randy på Direkt möbler för Randy skulle kolla efter ny soffa och efter det blev det Mio möbler och kolla där...
Blev en liten tur förbi Euro store och köpa en ljus slinga, hittade 2 julklappar till min lillebror så nu är alla julklappar till honom köpta :) och sen åkte vi och hälsade på babes farfar Lars på ålderdomshemmet och vi åt lunch där på restaurangen, dansk sjömans biff, riktigt propp mätt blev man och efter det så hjälpte jag Monika med lyfta lite lådor i hennes garderob och lite städning och pratade lite och efter det så blev det hem till Tungelsta och åt pizza med babe tills åkte jag in till södertälje för och umgås med familjen

Lördagen började med frukost på sängen för styvpappa Affe som fyllde 45 år, grattis på dig i efterskott, han fick nya fin skor av mig och babe och sedan presentkort på HM av mamma och bror... 
Sen blev det åka till centralen för och möta upp babe som kom och sen gick vi med mamma och handlade inför middagen och sedan blev det hemåt...
Vi åt potatis gratäng med ytterfile med rotfrukter och bearnaise sås till middag och vid 17.30 kom mormor och morfar på besök med min kusin Jonatan och fikade lite...
På kvällen kollade vi på tv...

Söndagen åkte babe hem tidigt för han ville spela lite så blev en lugn dag, skulle ha kollat på brorsans innebandy match vilket var inställt pga att det varit styrk lyftning innan så blev hem och kolla på Heartbreak hotel med familjen och sedan började jag kolla på Sex and the city - the Movie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0