Början av helgen

Igår vaknade man vid 08 för och äta frukost och göra sig iordning för och åka och provjobba på restaurang Lill-Christin Skafferi..
Började vid 10 och fick börja med byta om och bli presenterad för personalen, det är 5 st som jobbar där..
Sen fick jag se dagens meny och hon gick igenom hur stora portionerna skulle vara och sen kom ena kocken och gick igenom rätterna vad dom innehöll och så man skulle veta ifall någon skulle vara allergisk..
Sen vid 11 började det rulla in folk så var det dags börja portionera mat till dom och mer folk kom närmare 12 tiden så då blev det mer göra men allt gick jätte bra och maten gick ut väldigt fort..
Vdi 13.20 så fick vi äta lunch och jag valde biff a la lindström med lite stekt potatis och rödvins sky, det var verkligen gott..
Sen efter ha plockat undan lite och torkat bord så fick jag prata med chefen Lill-Christin om hur dagen gått och så, jag tyckte att dagen gått bra och att det var kul jobba med dom..
Lill-Christin tyckte att jag hade jobbat väldigt bra och att resterande personal tyckte det också..
Jag ska få provjobba tisdag till torsdag nästa vecka för att känna om det är något för mig och ska dom få se mer hur det går och så..
Efter det så ska hon ta beslut om jag får fortsätta eller inte, men efter hur det gick så kommer jag garanterat få fortsätta :)
Sen åkte jag mot handen för och vänta tills bussen till Dalarö gick för och hälsa på, på babes jobb och vara där tills han slutade..
Fick även se doms nya arbetskläder och svarta kläderna var mkt snyggare än doms blåa dom hade innan och underställsbyxorna älskling hade såg kul ut, såg ut som han hade leggins på sig för han har smala ben :P
Sen blev det ta bussen och sedan tåget mot nynäshamn, jag hoppade av i vh för och handla till middagen och lite annat som behövdes hem..
Blev hem och laga maten, hemmagjord pizza till älskling med köttfärs och bacon och baguette till mig..
Vi kollade på filmen "little man", en riktigt bra komedi med Waynes bröderna som ni borde se..
Sen blev det lägga sig i sängen och kolla på du, jag och dupree som gick på 6:an fast såg dock inte hela för babe hade somnat så han låg och snarkade brevid mig och jag var inte så sugen vara vaken själv så blev släcka tv:n och sova..

Idag gick man upp vid 08 och skit vad täppt i näsan man var och kändes som man knappt sovit något inatt :s
Blev upp och fixa frukost och läsa babes god morgon sms som han hade skickat..
Sen blev det sätta sig och äta frukost och läsa bloggar och sånt och nu sitter man här och upptaderar sin egen..
Dagens planer blir tvättstuga vid 13.30- 20.00 om nu tvättstugan är ledig, måste ner och kolla bara men kommer nog vara ledigt för det är inte ofta den är upptagen, skönt det...
Sen blir det städa lite, dammsuga enkelt blir det för dammsög igår då ett glas ramlade i golvet..
Ska även passa på kolla kattens klor och klippa dom ifall det behövs och borsta igenom hans håriga päls..
Ska försöka komma på något att fixa till middag idag, får bli ngt vi har hemma för idag vill jag bara slippa den kalla kylan ute..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0