Måndag

Idag gick man upp vid 6.40, riktigt seg kände man sig och man ville så gärna ligga kvar under det sköna täcket men gick upp och gjorde gröt till frukost och kokade kaffe till styvpappa Affe som hade vaknat, sen gick jag och klädde på mig och fixade på mitt cafe på facebook innan det blev dags röra sig och då frågade styvpappa om jag ville åka med honom, vilket jag gjorde så man slapp åka buss..
Sen när jag kom till södertälje central så köpte jag busskort för min hade gått ut igår, gick vänta lite på tåget som var 5 min sen, på centralen så stod vänster partiet och delade ut frukost påsar pga det är internationella kvinnodagen idag, den innehåll info blad, mer apelsin, wasa knäckemacka, 1 litet kexchoklad och 2 kola godis..
Åkte till stockholm södra och därifrån tog jag bussen och hoppade av vid rosenlund och promenerade till praktiken på Restaurang Pelikan som jag fått genom arbetsförmedlingen..
Idag fick jag göra köttbullssmet på 60 kr blandfärs så det tog sin tid och göra, sen skärde jag rotfrukter till rotmosen som ska lagas imorgon.
Vid 12 så slutade jag och gick förbi willys och köpte äpplen och mandariner och sedan 1 liters apelsin/ananas juice till tågresan hemåt till södertälje, för skulle till läkaren kl 14 och få svar på röngten och EEG undersökningen och skönt nog visade det ingenting, allt såg riktigt bra ut men riktigt nervös var man innan och efter läkarbesöket promenerade jag till stan och åt en skinkbaguette till lunch och sedan köpte med mig frallor hem så lillebror får till sin praktik imorgon och så styvpappa kan ta med macka till jobbet, fast Shakira var bra sugen på dom när man kom hem, kände lukten av dom genom påsen :P
Sen blev det sitta en stund vid datorn tills jag tog ett varmt bad och läste hänt extra, efter ett tag så var middag klar, styvpappa hade gjort makaroner med falukorv, inte direkt min favorit mat så det blev ingen stor portion för min del :P
Sen har man inte gjort så mycket, pratat en del med älskling också under dagen..
Han ska resa bort nästa måndag och hälsa på sin lillebror Emil som är 13 år i några timmar för dom har inte träffats på över 3 år så båda ser fram emot få träffa varandra :)
Nu sitter man och lyssnar på mix megapol i sitt rum, ska kolla om det kommer något bra på tv snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0