barnmorska och läkar besök 19 oktober 2010

Var hos bm i förmiddags vid 11 och det gick lika bra som vanligt, bra besked och svar =)

blodsocker: 4,5
blodtryck: 105/55
lilltjejens hjärtljud: 133-135

Fick höra hjärtat och det lät galant och blev lika glad som vanligt, lillan låg längre ner med huvudet men var fortfarande lite rörligt =)

Fick även en läkar tid samma dag pga barnmorskan tyckte det kan behövas pga all förvärkar/sammandragningar och mens liknande värkar..

Var tillbaka hos läkarn till 15.40 och vi pratade lite om hur starka förvärkar och hur många sammandragningar jag har per dygn och sen kände hon på livmodstappen, det kändes obehagligt men det har inte påverkats ngt som tur är och hon kände även att lillans huvud låg rätt så långt ner så tydligen dök hon ner lite till efter barnmorske besöket :P
Läkarn tyckte jag skulle vila mycket pga att jag har mycket förvärkar och sånt om dagarna så får ta mer lugnt om dagarna och låta älskling bära och sätta upp saker så att jag inte får mer ondare..
Hon sa även att om förlossningen skulle sätta igång om 2 veckor så kommer dom inte stoppa det för då är hon färdigutvecklad =)

Kommentarer
Postat av: Linda

hur klarar du att trotsa smärtan? går jag mer än 15 minuter så får jag hemska sammandragningar också så kan måste stanna och böja mig dubbelt :( Ska ju till sjukgymnasten nästa vecka och hoppas hon att tipsa mig på något träningssätt.



åh har du fått förvärkar kanske? De sägs att det känns som menssmärtor!

2010-10-19 @ 20:35:38
URL: http://limaeli.blogspot.com
Postat av: Anonym

det är duktigt :)

2010-10-19 @ 23:12:55
Postat av: Jenny Westerholm

Vilken fin blogg du har :)



Jenny Westerholm

2010-10-20 @ 13:37:12
URL: http://jennywesterholm.blogg.se/
Postat av: Linda

ohja ;) ska ned på stan idag hihi

2010-10-21 @ 11:14:34
URL: http://limaeli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0