Sammanfattning av graviditeten



När fick du reda på att du var gravid?
 12 maj 2010
Blev det en chock? nej, hon var planerad från bådas sida
Hur gammal var du? 20 (21 när hon föddes)
Hade du mycket halsbränna? nej
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Hade du mycket foglossning? Ja
Hade du sammandragningar? Hade en del sammandragningar mot slutet 
Ditt sf mått som störst? Vet ej
Har du fått bristningar? nej
lTrodde du att det var en pojke eller flicka? en pojke.
Vad hoppades du på? en liten tjej
Hade du mycket vätska i kroppen?
Hur mycket gick du upp i vikt? ca 10.5 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Den var riktigt underbar och saknar min gravid mage nu 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Skulle vara närvarande barnmorskor som förklarade allt och gjorde oss närvarande i alla beslut och bra sammarbete
Gick du över tiden? 5 dagar
Födde du för tidigt? Nej




När började din förlossning? 4 december vid 21 gick vattnet och värkarna startade 5 december vid 03
Hur lång tid tog det? Från värkarna: ca 14 tim, från inskrivningen: 10 tim och 54 min, från krytstvärkarna: 50 min
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Det enorma trycket ner
Var du rädd för något? Nej
Grät du? aa när hon var ute så gjorde jag det
Skrek du? Lite
Tog du nått smärtstillande? lustgas och ryggmärgsbedövning
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 st
Hade du någon nära med dig? Pappa Robert och min mamma Nita
Hur stor var bebisen? 3575gram och 52 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? En liten tjej =)
Vad fick den heta? Linnea Isabell Maarit
Hur ser du på förlossningen idag? Den gjorde ont men riktigt minnefull
Var allting värt det? Verkligen, skulle kunna göra om det för den fina älskling vi fick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0