Wonderfull day

Skulle ha skrivit igår men var så trött och ville umgås med familjen :)

Ja som sagt vi åkte i söndags med 12.30 tåget till gävle och resan gick riktigt fort upp, vi var framme vid 13.54 och då möttes vi upp av johnny som är älsklingens bror på station och sen började vi röra oss till hotellet där babes farmor monika skulle sova så vi åkte upp med henne till rummet och lämnade packningen där så länge och sen gick vi till gallerian nian där vi gick till turistbyrån och sen till konsum för och handla till middagen och till frukosten dagen efter :)
Sen rörde vi oss hem till johnny och han bodde fint, i en lagom stor 2:a :)
Jag började med maten för alla började bli hungriga så skärde upp ytterfilen i bitar och stekte dom och till dom blev det klyft potatis och sallad, gurka och gula tomater :)
Sen tog vi kaffe och choklad muffins med ngt vit i mitten till efterätt, vi tog en promenad till affärn och köpte lite chips och sånt till kvällen och sen efter ett tag så rörde sig monika till bussen för hon skulle till hotellet innan det blev för sent så jag, babe och johnny satte oss och kollade på en film och sen blev det rocky 5 på tv och när det hade börjat så kom babe och johnnys mamma marie förbi och hälsade på och efter att hon gått och rocky var slut så det blev det sängdags :)

I måndags gick man upp vid 8-9 typ och åt lite frukost, sen gick jag och gjorde mig iordning innan vi åkte in till centrum för och möta upp monika, vi gick först ochg tog en fika och pratade lite och sen gick vi runt i affärer och kollade tills johnnys tjej Nicole och ur söta bebisen Kian kom :)
Så jag körde runt honom tills vi började åka hemåt till johnny och på bussen blev Kian hungrig så tog upp han och matade han med flaska tills han somnade :)
Sen blev det ställa sig och laga mat medans johnny och nicole gick till ica maxi och det blev pasta med pasta sås som blev av igårdagens kött med röd paprika, champinjoner och lök med matlagningsgrädde och krossade tomater med örter och basilika, riktigt gott var det :)
Sen blev det kaffe med kanelbulls rutor och sen vid 19 så åkte monica till hotellet och johhny, kian och nicole åkte också för dom skulle på möte dagen efter tidigt så jag och babe fick lägenheten för oss själva så vi kollade tv och filmer och myste och vid 21.30 kollade vi beck och efter det gick vi och la oss....

Igår så gick man upp vid 8.30 och tog ett mysigt bad med babe och vi pratade om allt möjligt och sen gick man upp och åt frukost och kollade lite tv tills vi rörde oss in vid 11 och där mötte vi upp monica och tog en lunch/fika och sen vid 12 så kom johnny, nicole och kian så vi gick runt och kollade och jag körde lilla kian runt hela tiden tills det blev dags röra sig till tåget så vi tog en mini fika där innan vi skulle ta 15.02 tåget hemåt...
Vilade lite på tåget för var lite seg och så fanns det inte mkt göra heller på tåget...
Det blev tåget hemåt till tungelsta sen och vi gjorde middag och sen kollade jag och babe våra mail och sånt och gosade tills jag skulle ta bussen och tåget för och möta upp mamma som jobbat till 22 så babe och jag hade tele/sms kontakt under tiden och han var så orolig att det skulle hända ngt och när jag mötte upp mamma så kunde min älskade slappna av :)
Mamma hade vart på skansen och kollat på allsång på skansen med killarna hon jobbar åt och då hade hon köpt brända mandlar till mig, så snällt av henne :)
Satte mig och kollade på nya wallander till brorsan och styvpappa affe kom hem från göteborg så blev lite prata hur det varit där nere och så och sen blev det sängdags....

Idag ringde alarmet vid 9 så gick upp och gjorde mannagryns gröt till frukost, var så länge sedan man åt det och det är så gott :)
Idag blir det till sjukhuset och lämna lite prover och städa lite hemma i mitt rum och ut och sola lite ute i det varma soliga vädret :)
Och idag blir det förmodligen grilla för det är så fint väder så det är ett måste :D

Imorgon ska jag och mamma till ikea och köpa min säng och tillbehör med sängbord som jag får av min mamma i 20 års present :)

Tack så hemskt mycket mamma :)

Sen blir det handla lite annat, det brukat alltid bli så när jag och mamma åker till ikea :p

Och grattis min älskade gud dotter som blev 1 år i måndags, stort grattis på dig min ängel :)

Så stor du har blivit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0