Helgen

I fredags så gick jag och babe upp vid 8 och jag åt frukost medans babe satte sig för och spela ps3, han var hemma från jobbet idag så han var ensam hemma medans jag åkte till jobbet vid 9.30 tiden för skulle jobba mellan 11-14..
Arbetsdagen gick bra och det var inte så mycket folk så det var en lugn dag, sen blev det byta om och så fick jag halva min lön av chefen, resten skulle hon sätta in på kontot..
Blev ringa babe och kolla vart han var och han satt i västehaninge och väntade på det försenade tåget så jag tog pendeln till älvsjö och väntade på babe..
Vi gick och handlade dricka och sen väntade vi på södertälje tåget som stod att den skulle vara inställd så vi stod och väntade men helt plötsligt så plingade tåget in och kom så det var bara springa ner för trapperna för och hinna med tåget som vi skönt nog hann med..
I östertälje så hoppade brorsan på tåget för han hade slutat för dagen från sin praktik, sen i södertälje tog jag och älskling bussen till expert medans brorsan åkte hem..
Vi köpte en HDMI sladd till brorsan i födelsedagspresent och sen mötte vi på min morbror som varit och handlade för deras lilla disco kväll som min 5 åriga kusin ville ha :)
Sen gick vi till coop och kollade lite och det slutade med att jag köpte en soda streamer :P
Vi gick till bussen och sen åkte vi hemåt till mamma, efter ett tag så kom styvpappa Affe hem så då gjorde vi varma mackor i ugnen till middag och efter det så kollade jag och babe på film tills vi blev trötta och sov..

Lördagen blev jag väckt av mamma vid 8.30 för babe var redan vaken för vi skulle upp och gratta lillebrorsan som blev 17 år, Shakira blev så uppspelt av ja må han leva sången..
Brorsan blev glad över sin 32 tums LCD tv, HDMI sladd och elvis spänne till skärp så det första brorsan gjorde var koppla in tv:n och sen satte han sig och spela på sin ps3 :)
Där satt han och babe tills brorsan skulle på ledar kurs så då satte sig babe och spela och jag fixade på mitt cafe..
Vi åkte till stan och åt lunch på kringlan restaurang och sen köpte jag hårfärg och sedan sushi till mamma och så åkte vi hem till mig igen och mamma hjälpte mig färga håret och sen åkte hon till jobbet medans jag och babe var hemma med Shakira, babe satte sig och spelade ps3 och jag kollade några program på kanal5 play..
Vid 18 så gjorde jag iordning varma mackor till middag och så åt vi och sen kollade jag och älskling på "välkommen till familjen" och sen liten del av simpsons movie tills vi blev trötta och sov..

Idag vaknade jag vid 8.40 och då hade babe precis kollat klart på simpsons movie, vi gick upp och jag åt frukost och babe drack kaffe..
Sen myste vi en stund tills babe skulle börja röra sig hemåt så jag tog med Shakira och åkte med babe tills centralen och där fick babe ta ersättningsbuss till södertälje hamn och jag åkte hemåt igen med Shakira..
Snart ska jag dammsuga mitt rum och byta i tvättmaskinen och sen vid 14 kommer släkten och grattar brorsan :)





Kommentarer
Postat av: PHOTONERDEN

Sugen på en ny bloggdesign? Maila photonerden.blogg.se och säg hur du vill ha din blogg design samt bilder!

2010-02-21 @ 20:15:31
URL: http://photonerden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0