Måndag = Ny vecka

Dagen började redan klockan 6 för min del och även för min pojkväns del, vi vaknade upp tillsammans och båda var lika sega men upp kom vi iallafall :)
Det blev göra frukost för min del och babe gjorde sina vanliga morgon sysslor som han brukar göra innan han kollar på middags tips på nyhetsmorgon, idag var det fläsk karré med något jag inte kommer ihåg vad det var..
När det var slut så började vi packa ihop våra grejer vi skulle ha med oss och sen klädde vi på oss och gick ut till tåget, det var inte så kallt imorse som det brukar vara, bara -2 var det ute :)
Sen hoppade babe av i västerhaninge för och köpa sin morgon kaffe och jag fortsatte med tåget till älvsjö där jag fick vänta ca 14 minuter på mitt tåg för den var 5 min sen och man hann med bussen i södertälje som tur var..
Det blev hem en stund, Shakira vaknade som vanligt men hon var bara ner och tittade vem som kom och sen gick hon upp och la sig igen..
Vid halv 10 gick man till bussen för hade EEG undersökning kl 10 som gick bra,  var dock nervös innan och man såg garanterat fin ut med gummi mössa med 21 trådar som man satt fast i gummi mössan..
Var där ca 1 tim tills man var klara och då gick jag och tog prover, det var 10 st innan mig men det gick ändå lagom fort..
Sen tog jag en promenad ner till stan och handlade mjölk, clementiner mm, handlade även cola och mint choklad kaka till mamma som hon kunde ta med och ha när hon jobbar kväll och allt är lugnt där :)
Så nu är man hemma, Shakira var nere nyss men kom springandes som en kanon skott och ställde sig i fåtöljen för mamma gick precis till bussen för hon ska jobba kväll..
Vi 2 ska inte göra något speciellt idag förutom ta promenad senare idag och sen blir det laga mat tills brorsan och styvpappa kommer hem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0